Każdy człowiek, który posiada prawo jazdy oraz samochód i nie zmienia miejsca zamieszkania zbyt często, znajduje swój ulubiony serwis samochodowy. Co się z tym łączy, wiele razy korzysta z jego usług, nawet w najmniejszych kwestiach. Dochodzi do pełnego zaufania pomiędzy kierowcą a mechanikami, ten pierwszy nie stresuje się tym, że ktoś naciągnie go na kilkaset złotych, wszystko działa idealnie. Warto jednak zaznaczyć, że aby doszło do takiej sytuacji bardzo często zarówno kierowca jak i mechanik muszą przeżyć wiele wspólnych chwil nad autem, które trzeba doprowadzić do stanu używalności. Potrzeba na to więc trochę czasu, nie każda najlepsza współpraca tworzy się po pierwszym spotkaniu. Zaznaczmy więc, że do idealnej symbiozy kiedyś na pewno dojdzie, jednak nie od razu.
Jak zacząć swoją przygodę z serwisem samochodowym?
W momencie, w którym kierowca uda się po raz pierwszy do serwisu samochodowego i będzie zadowolony z usługi, bardzo prawdopodobne jest to, że wróci tam z następnym problemem, stłuczką, gumą w oponie czy po ludzku poprosi o przegląd swojego czterokołowca. Ważnym do podkreślenia powinien być fakt, aby dać się zapamiętać, oczywiście pozytywnie. Ważnym jest to, aby być kulturalnym, nie krzyczeć czy nie wyżywać się na mechanikach obecnych na miejscu. Trzeba pamiętać, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz i jeśli zachowamy się niemiło lub chamsko na pewno każda osoba pracująca w serwisie to zapamięta. Nie jest to żadnej osobie na rękę. Ważnym jest więc dobre rozpoczęcie całej współpracy. Nie wymagaj od razu zbyt wiele od osób, które pracują w danym miejscu. Nigdy nie wiesz, czy osoba, która zajmuje się Twoim autkiem nie jest pierwszy dzień w pracy. Cierpliwość, zrozumienie i bycie ludzkim do innej osoby zostanie zapamiętana i stworzenie długotrwałej współpracy na lata będzie na pewno dużo łatwiejsza do osiągnięcia. Ważnym jest oczywiście podkreślenie, że jeśli ludzie z serwisu będą zachowywali się niestosownie i niemiło, kierowca na pewno do niego nie powróci. Wszystko działa tutaj w dwie strony, jest to ważny element do zapamiętania. Warto więc pamiętać prostą zasadę: „bądź miły dla ludzi, a oni będą mili dla Ciebie”, ona zawsze się sprawdza.
Jak zorientować się, że współpraca między kierowcą a mechanikiem się sprawdza?
Wydawać by się mogło, że jeśli kierowca zawsze odbiera działający w miarę samochód, to nie może mieć nic do zarzucenia serwisowi samochodowemu, do którego się udaje. Nic bardziej mylnego. Zawsze na samym początku przygody z mechanikiem należy kontrolować większość rzeczy. Sprawdzać, czy aby na pewno ktoś nie naciąga nas na kilkadziesiąt złotych, albo czy gdzieś indziej usługa nie byłoby wykonana szybciej. W momencie braku zaufania, które w końcu się wytworzy, lepiej po ludzku dmuchać na zimne. Nigdy nie możemy być pewni, że nawet najbardziej sympatyczna osoba nie chce wykorzystać naszej ufności. W momencie, w którym przez dłuższy czas, podczas którego kierowca udaje się do tego samego serwisu, nie wychodzą żadne podejrzane zachowania, sprawy etc. można zacząć uspokajać swoje myślenie i mówić, że raczej wszystko powinno działać bez zarzutów. Oczywiście, nigdy nie należy tracić czujności jeśli chodzi o osobę, której cokolwiek zlecamy, jednak jeśli orientujemy się, że duet dobrze się ze sobą dogaduje i są z tego same korzyści, po co nakręcać się na coś bez sensu. Zawsze jednak warto kontrolować opinie na mieście oraz w okolicach, nigdy nie zaszkodzi sprawdzenie co o naszym ulubionym mechaniku mówią inni. Czasem nawet przez przypadek możemy dowiedzieć się, że ktoś zapłacił mniej, lub czekał krócej na wykonanie pewnej usługi. Jednak warto podkreślić po raz kolejny, że jeśli przez dłuższy okres, ani mechanik ani kierowca nie mają sobie nic do zarzucenia, to współpraca na pewno działa w taki sposób jak powinna.
Co zrobić jeśli współpraca nie idzie po naszej myśli?
Wydawać by się mogło, że jeśli współpraca między kierowcą a mechanikiem nie jest zadowalająca dla jednej ze stron, należy ją po prostu przerwać i szukać innego serwisu. Warto tutaj jednak podkreślić bardzo ważną rzeczy. Bardzo często, w momencie wzburzenia bądź też zdenerwowania dochodzi do sytuacji, których może żałować zarówno kierowca jak i mechanik. Nawet jeśli współpraca zakończy się nagle, po źle wykonanej usłudze bądź po niemiłym i niewyobrażalnym zachowaniu klienta, należy pamiętać o jednej rzeczy. Nigdy nie warto palić za sobą mostów. W momencie wcześniej wspomnianego wzburzenia można powiedzieć o kilka słów za dużo, które mogą ciągnąc się za każdą z osób z konfliktu. W momencie, w którym chce się zakończyć jakąś niesprawdzającą się współpracę, należy po prostu podać sobie ręce, odwrócić się i znaleźć innego mechanika, który spełni nasze wszystkie oczekiwania. Nie ma co zachowywać się w sposób karygodny i niesympatyczny, przez jedną krótką zasadę. Mechanicy rozmawiają o klientach, a klienci o mechanikach. Jeśli ktoś może powiedzieć złe zdanie o jednej osobie, to samo może zdarzyć się i w drugą stronę. Jest to bardzo ważny element, o którym nie należy nigdy zapominać.
Współpraca z serwisem samochodowym na dobrym poziomie
Podsumowując wszystko co to zostało napisane wcześniej. Warto zawsze pamiętać prostą zasadę, która mówi o tym, aby być miłym dla innych ludzi. To nigdy nikomu nie zaszkodziło. Trzeba podkreślić, że serwisy samochodowe i mechanicy, jest to jednak dość specyficzna grupa zawodowa, która bardzo często wymienia się zdaniami na temat klientów, ich podejścia do wykonawcy usługi. Warto więc podkreślić po raz kolejny, że nigdy nikomu nie opłaciło się bycie chamskim, niemiłym i wyżywającym się na ludziach, którzy mają naprawić coś, co należy do naszej osoby. Wszystkim osobom życzymy nic innego jak tylko udanych współprac, na które nie będą denerwować się zarówno kierowcy jak i mechanicy. Oby każda osoba znalazła idealnego wykonawcę usług samochodowych. W idealnym świecie żadna ze stron by na siebie nie narzekała, więc taki świat spróbujmy sobie wyobrazić.